Így fogytam vissza a szülés után!

A helyzet ez volt tavaly március 7-én:

- komplikációmentes szülés (császármetszés)

- kezdettől tápszeres a gyerek

- 158 cm-vel és 70 kg-val mentem szülni

- terhességem előtt 56 kg voltam, ahogyan most is.

Íme néhány módszer arra, hogy hogyan lehet visszanyerni a formád szülés után viszonylag gyorsan. Itt egy bejegyzésem képekkel arról, hogyan alakult a hasam a szülés után.

1. Eleve nem kell meghízni!

Persze, ezt könnyű mondani, amikor az ember már nem hány naponta, viszont ugyanannyit vagy még többet eszik a terhesség fennmaradó részében. Nekem szerencsém volt, csak a max 14 engedett kg-t híztam magamra, és amint letettem a szőlőt és a mogyorót, megállt a súlynövekedésem. Nem beszélve arról, hogy a 38. héten már ki is vették a gyereket, így nem szálltam el az otthon fekvésben még jobban. Az utolsó 1 hétben ugyanis már nem jártam be dolgozni, mert csak 200 m-t bírtam járni a fájdalomtól, amit a magzat feje okozott, de enni meg ugye kell. Viszont, ha nem mozog hozzá az ember egyáltalán, az para.

2. Gondolj a térdeidre!

Megérdemlik ők ezt a terhelést? Elbírják? Nem fogja megbosszulni magát a majdnem egy évig tartó durva súlytöbblet? Ez az egész nem csak a külsőről szól, igenis szól az egészségről is!

3. Sétálj sokat már kezdetben!

Az orvosom mondta, hogy ahogy hazaértem, próbáljak annyit mozogni, amennyit tudok. Már a kórházban is komoly sétákat kellett tennem a folyosón egyébként. Az 5. napon elmentem a tőlünk 300 m-re levő DM-be kicsit nézelődni (gyerek nélkül), alig bírtam ki, de sugárzó arccal értem haza, mert kimentem a lakásból és mert mozogtam végre! 1 hetes korában már vittük őt egy rövid sétára (500m), és ezt a km adagot egyre növeltük. Ha nekem kellett volna a babakocsit levinnem az 5 nagy lépcsőn a lifttől, valószínűleg később kezdem el az egészet, de így Aldric munkába menet ledobott minket, aztán felfelé meg mindig segített valaki.:)

4. A napirendet próbáld úgy alakítani, hogy tudj egyre többet mozogni a gyerekkel!

Én néha futok babakocsival, néha csak hosszú sétákat teszek/teszünk vele. Az átlag napi adagunk kb. 10 km. Ez néha csak napi 4 (ez alap), de van, hogy napi 22 km is megvan. Ehhez persze szükség volt arra, hogy megtaláljuk a pelenkázós helyeket, a jó árnyas padokat etetéshez (tápszer) és azokat is, ahol kimozoghatja magát, ha nem ott van (park, játszóház). A gyerek maga által kialakított napirendje szerint kezdtük el szervezni a napjainkat (eleinte 3,5 óránként volt etetés), és szervezzük a mai napig is. Mindig van nálunk tápszer, és két adag bébiétel. Császármetszés után egyébként 3 hónapig nem szabad futni, de séta mehet minden mennyiségben, amint úgy érzed.:)

5. Ne tarts otthon édességet és túl sok gyümölcsöt!

Néha, ha ketten voltunk itthon a gyerekkel mondjuk egy teljes délutánt, azon kaptam magam, hogy bekapok egy kis mandarint, egy kis kekszet, egy kis ezt, egy kis azt. Na, ezért nem szabad túl sok ilyen dolgot otthon tartani!:) És igen, a gyümölcsök sem a barátaink minden mennyiségben sajnos.

6. Egyél rendszeresen és jól! 

Azért, mert gyereked lett, még leülhetsz menüzni ott, ahová addig jártál, nem kell rendelned a kaját, vagy emiatt csak gyorsan befalni egy-egy péksüteményt babakocsi tolás közben. Persze, nem akarom kizárni azokat, akik munka után még otthon főztek minden nap (én személyesen nem ismerek ilyet), azok persze tehetik azt is, amit addig.:)

7. Szexelj annyit, amennyit csak kívánsz!

A szex egy remek sport. Szülés előtt és után is (persze ha már az orvos engedi). Megizzaszt, de azonnal tudsz fürödni utána. Motivál a mozgásra. A kapcsolatod fényét emeli. Boldoggá tesz. Fényes lesz tőle a bőröd. A szexuális vágyaidat ne nyomd el amiatt, hogy "nem a gyerek érdeke" stb, mert a szexszel te és a párkapcsolatod is sokkal boldogabbak lesztek!

8. Pihenj, amikor csak tudsz!

A mi gyerekünk 2 hetes korától alszik éjjel, így nekem a fáradtság nem játszik annyira, de azért ha úgy érzem, hogy kivagyok (pl. munkakeresés vagy hírek miatt), akkor ledőlök bármikor otthon vagy csak kicsit pihentetem a szememet. Ha a gyerek nem alszik épp, akkor csak a kanapéra lefekszem, nézni őt kicsit.:) Az elhízás és a nem alvás ugyanis kapcsolatban állnak egymással!

csaszar.jpg

Van más bevált módszered? Írd meg kommentben!:)