Kedvenc trollkodásaink Clamesa posztjai alatt

troll-troll-festival_o_828126.gif

TROLL 1. (Ehhez a poszthoz: )

"Tele van a posztod tévedésekkel...Ezt gondoltam amúgy én is, csak aztán kiderült, hogy nem igaz ezekből szinte semmi...Nekem a szoptatás egyértelműen akadályozta a fogyást. Egy ideig próbálkoztam, majd hagytam a fenébe - ha sovány voltam, ocsmány volt a hasam.
Mióta abbahagytam, kb egy év után kezdett rendeződni a hasam maga (amiről már lemondtam korábban), a súlyom nem, de hiánybetegségem van, inkább azzal foglalkozom.
A terhességem alatt nem tudtam enni. Egyrészt egy tányérnyi kaja után jött vissza az egész, így kb feleannyit ettem eleve. Másrészt az édességek közül a citromfagyit kívántam egyedül, töredéke a nagyon édes csokitortáknak, amit korábban. Így jött fel majdnem 20 kiló. Addig, míg tudtam mászkálni, utána 3-4. De ne tudd meg, hogy az ilyen cikkek mennyit rontottak a hangulatomon!"

Aldric: Mindig meghat, hogy az emberek mit gondolnak az olyan szavak jelentéséről, mint a "tévedés". Ez a troll például azt gondolta, hogy tévedés az, ha valaki a saját élettapasztalatai alapján ad tanácsokat másoknak, mert az ő életében azok a tanácsok nem működtek volna. Nem is értem, honnan veszi ezt. Miért gondolja, hogy valami vagy minden egyes esetben igaz vagy tévedés? Ha én azt mondanám, hogy "ne higgyétek el, hogy a csoki rossz ízű! én ettem és nekem ízlett", akkor tévednék, csak mert az illetőnek nem jön be a csoki íze?

Clamesa: Plusz az utolsó mondata nagyot ütött. Az olyan cikkek, amik SEGÍTENI akartak, rontottak a hangulatán? Ez kemény.

TROLL 2. (ehhez a poszthoz:)

"Értem én, hogy te most vagy babakocsis szülő, de ezek azok az építkezések, amelyek után az utánad következő "kollégáidnak" lesz jobb. Hidd el, előtte még xarabb volt babakocsival közlekedni a városban, de túléltük."

Aldric:  Egyrészt nem igaz, hogy minden példa építkezést mutatna. Sőt. Másrészt a másik iránti odafigyelést azt építkezés sem zárja ki. Harmadrészt mire érv az, hogy régen még rosszabb volt valami? A 18. század végén még 50% -a a gyerekeknek nem érte meg a felnőttkort. Na és?

Clamesa: Csak néhány egyértelműen építkezéses fotó volt. De azokat is hetekig húzták, az sem normális. És szerintem ő nem élte túl a babakocsizást lelki sérülések nélkül...

TROLL 3. (ugyanahhoz a poszthoz)

"Kimentel a lakásodbol menetel ket háztömböt Újlipótvárosban es imhol a cikk.
Nekem azert egesz jol összejött a babakocsizas. Nem ertem miert."

Aldric: Ezt a trollt két okból is imádom. Egyrészt nem hagyta magát zavartatni a tényektől (a posztban szerepel rögtön az elején két nem újlipótvárosi példa is - btw. az Akadálymentes Budapest nevű Facebook-oldalon pedig a város minden részéből hozunk példákat), másrészt szerinte, ha neki valami nem probléma, akkor az másnak se lehet. Nagyon cuki!

Clamesa: Azt úgy érti, hogy neki összejött, vagyis mindenki más szar, aki ki meri mondani, hogy a helyzet szar.

TROLL 4. (ehhez a poszthoz: )

"Ha ennyire rossz itt, miért nem mentek vissza Romániába? Mint sokan, akik "hazaszeretetből" jöttek át, de amióta Romániában is jó (jobb) gazdasági helyzet, azóta persze visszamentek. Idejöttök, elvárjátok, hogy befogadjanak titeket, kapjatok segítséget, állampolgárságot - majd fanyalogtok?! "

Aldric:  Imádnivaló, hogy egy posztban, ahol Clamesa azon kesereg, hogy miként magyarázza el a fiunknak, hogy a nagyapját nem tartják migránsnak, bár Erdélyből jött, ez a mestertroll azért mégis olyan cifrát erdélyiz, hogy az ember majdnem felröhög, hogy miként lehet valaki ennyire szemét és funkcionális analfabéta egyszerre.

Clamesa: Én akkoriban meg voltam rendülve a politikai helyzeten, tényleg keseregtem az egészen. Láttam, apámat mennyire bántja az összes kék plakát, amit csak látott. Amúgy nem én jöttem át, hanem ő, ne nekem mondja.:D

Aldric: Jajmár. Egy trolltól igazán nem várhatod el, hogy empátiája legyen, hiszen csak rombolni akar. Ugyanez vonatkozik az olvasási készségekre is. :) 

TROLL 5. (ehhez a poszthoz:)

"A BMW-sek és Audisok szidása nagy divat it M.o.on.... vanak kötük bunkók meg nem is mközben pl a suzukis is lehet tahó.
Mindig az az érzésem, hogy simán irigykedtek arra, akinek jó kocsija (és a hozzáképzelt jó életszívonala) van"

Aldric: Az a legkevesebb, hogy nem a poszthoz szólt hozzá, de miután kioktatott, hogy nem szabad általánosítani, mond egy olyan kicsinyes és sértő általánosítást, hogy az ember csak csettint, hogy ez igen. Az külön pontot érdemel, hogy mindkét állításában a szegény embereket fikázza.

Clamesa: Nem tudom az autók értékét. A szüleimnek mindig volt, nekem sosem. Az iróniát se értette a mondandómban...:(

Aldric: Oké, valljuk csak be, hogy irigyek vagyunk ezekre a nálunk jobb emberekre, mert megengedhetik maguknak, hogy aránytalanul nagy helyet foglalva nehezítsék mások közlekedését a városban, hogy a parkolási igényeik miatt mindenki mástól még több helyet vegyenek el, továbbá szmogot csinálhassanak, elvegyék az unokáinktól a jövőt a jelenbeli kényelmük kedvéért és még le is nézzenek közben. Ugye, baby? :)

TROLL 6. (ehhez a poszthoz:)

"otthon kell maradni es akkor majd nem romanoz le senki.
es akkor a munkankat sem veszed el!"

Aldric: Egyrészt ugyebár megvédi a románozáshoz való jogot, másrészt mond egy durva bevándorlóellenes dolgot és ráadásul olvasni sem tud, hiszen Clamesa magyarországi magyar, csak a feleségemnek ezzel a trollal ellentétben van szíve, gerince és büszke a történelmi gyökereire.

Clamesa: Mondjuk nem is vettem el a munkáját! Még! De ha megtudom, mi az...:D

Aldric: LOL

TROLL 7. (ehhez a poszthoz):

"Én szuksegesnek tartanám itt az aktuális who és magyar egészségügyi allasfoglalasokat beagyazni, mert így ez a cikk abszolút nem hiteles és félrevezető. Sok leendő anyát felrevezethet, és arra sarkallhat, hogy ne szoptasson, ami komoly egészségügyi kockazattal bír."

Clamesa: Az, hogy valaki szerint nem hiteles a saját élményeimet leírni, mert a who állásfoglalása nincs benne, az enyhén szólva is megdöbbentő. Az utolsó mondatrész meg ostoba hazugság. Azért írtam a cikket, hogy segítsek azoknak, akik nem nagy magyar anyák, hogy ne legyen bűntudatuk, ha nem szoptatnak, mert feleslegesen éreznének azt. Nem a szoptatás-nem szoptatás előnyeit-hátrányait taglaltam.

Aldric: Abszolút hiteles és nem félrevezető komment. Köszönjük.

TROLL 8. (ehhez a poszthoz):

"Az a probléma ezzel az egész posttal, meg bloggal hogy egy ordas kamu, amit olyan ír, akinek nyilván nincs gyereke. Nézzük már sorba, csak minimálisan gondolkodva:=Aldric 50%-os szerepvállalása a gyerek ellátásában.= Ez az 50% kb úgy néz ki a valóságban hogy keres pénzt, és hétvégén tehermentesíti az anyát, amennyire lehet. Mást nehéz elképzelni, miért is? Mert egy csecsemő az első időkben 3 óránként eszik. Igen, éjszaka is. Ha napközben dolgozok ez a szépnevű gyerek, akkor nyilván az éjszakai etetéseket csinálta ő. Ez esetben el kell keserítselek: egy robottól van gyereked jányom. Nézd meg hol van a zsírzógombja. Meg lehetne még folytatni, de az egész rohadtul el van rugaszkodva az élettől. Szóval kamupost, kamublog - ennyi."

Clamesa: 0. Volt egy teljes terhességet és előtte való kivizsgálást felölelő blogunk már, ez. 1. Az ismerőseink gyakorlatilag 100%-a vagy rugalmas munkaidőben vagy otthonról dolgozik. A legtöbben közülük heti pár napon otthonról végzik a munkájukat. De mivel vele ez nem történik, ezért nincs is ilyen. 2. A gyerekünk 2 hetes kora óta nem ébred éjjel. Vagyis nem eszik 3-szor sem éjjel. 3. Kár, hogy nem folytatta, megérte volna a pötyögést.:D

Aldric: Hát, ilyen érzés megtudni, hogy az egész életünk egy ordas kamu. Most már jobban át tudom érezni Neo helyzetét. (Illene ide egy "what if I told you" mém, csak lusta vagyok.)

TROLL 9. (ehhez a poszthoz):

"Az apa is táplálhassa? Szerintem ez sem elsődleges"

Clamesa: Ez kit érdekel? Szerintünk meg az!

Aldric: Az a szép benne, hogy nem csak, hogy az nem érdekes, hogy szerinte mi elsődleges, de az sem, hogy szerinte nekünk úgy kellene csinálni a dolgokat, ahogy szerinte elsődleges.

"Mehet az anyuka világgá amikor csak akar? Könyörgöm, nem lehet ezt a pár hónapot kibírni? Lehet ősanya vagyok, de szerintem nincs jobb dolog, mint vele lenni, szeretem kiélvezni minden pillanatát az anyaságnak"

Clamesa: Először is, nem írtam, hogy világgá. Ok, a kommentelő mindig a gyerekkel van, én meg őszülök és ezért havonta hajat kell festetnem. Szoktam konferenciára is járni, és nem minden barátnőmmel tudok napközben összefutni egy kávéra (néha ők is dolgoznak). Sőt, moziba is járunk a férjemmel.

Aldric: Könyörgöm, miért kellene "ezt a pár hónapot kibírni" mindenféle önmegtartóztatással, ha nem muszáj? Micsoda hülyeség, hogy csak az élvezheti ki a szülőség minden pillanatát, aki közben lemond dolgokról, amikről nem muszáj? Honnan van ez a tévképzet az emberekben, hogy a boldogságot lemondással kell kiérdemelni? Nincs olyan sok hónap az ember életében, hogy ne próbálja meg értelmesen eltölteni minden percét. Nem mondom, hogy mindenkinek pont ugyanazt kell csinálnia, mint nekünk, de hogy a mi életmódunk azért legyen elfogadhatatlan, mert nem vagyunk aszkéták, az szerintem egyszerűen nevetséges.

"A tápszer tökéletes? Más faj teje?"

Clamesa: Ez elég hard, ezek szerint a komment írója emberhúst fogyaszt, hiszen csak az emberi eredetű dolgok a fogyaszthatók. Azt hiszem, ez törvénytelen...:D

Aldric: Ott a pont. Amúgy a tápszer tényleg nem "tökéletes", ahogy semmi a világon nem az. Vannak előnyei és hátrányai. A más faj teje annyira kínos, hogy inkább nem is szólnék hozzá.

"Vajon ha a babátokat megkérdezitek nem mondta volna azt, hogy: "Igen anya én szopizni akarok!" Amikor éppenhogy csak kibújik már cicit keres? "

Clamesa: A gyerekem sosem használna olyan szót, hogy szopizni, mert nem 0 az IQ-ja. Egyébként, a gyerek a szülés után aludt, nem keresett semmit. Ez azért is lehet, mert 1. én nem hallgatom a szoptatási tanácsadók hazugságait a tereh szóról meg erről, mint a kommentelő, ezért nem hiszem el a baromságokat, 2. Meg azért is lehet, mert a mi gyerekünk ember és nem kenguru. + Vajon, ha a gyerekét megkérdeztük volna, nem akart volna inkább az USA-ba születni egy többgenerációs értelmiségi gazdag családba? De.

Aldric: Nem és nem.

TROLL 10. (ehhez a poszthoz):

"Senkinek a stílusát vagy személyét nem kívánom kommentálni, de aki a gyerekétől megvonja az anyatejet, az súlyosan és tudatosan (vagy tudattalanul) veszélyezteti a gyermeke egészségét."

Clamesa: Az egy dolog, hogy az utolsó mondatrész egy ordas hazugság. Az meg egy másik dolog, hogy aki nem TUD szoptatni, arról is ezt gondolja-e a kedves kommentelőnk, vagy azt álszent módon sajnálja és a szemébe mosolyog?

Aldric: "...nothing someone says before the word "but" really counts "

TROLL 11. (ehhez a poszthoz):

"Ha valaki elore bekalkulaja azt hogy 1 vagy tobb evig tapszert vesz a gyerekenek akkor nem lehet megterhelo neki anyagilag egy mellmutet se."

Clamesa: Aldric anekdotája egy ingatlanosról jut eszembe erről. Ahol van 14 millió, ott akad plusz 1 is. Vagyis aki havonta pár ezret ki tud adni tápszerre, az ki tud adni több milliót is mellműtétre. Hát nem értitek?:D

Aldric: Imádom, hogy a zsebünkben turkál, amellett, hogy Clamesa mellét operáltatná. Mit is lehetne erre mondani? Talán azt, hogy "Közöd?!"