Az elvetélt embrió utáni következő gyerek csak pótlék?!

Olvastam ma ezt, itt:

A 'szivárvány baba'; mint fogalom inkább a szülőknek, de leginkább az anyának fontos: a szivárvány jelképezi a tomboló vihar után az új reményt, a megújulást. Ha úgy tetszik, akkor a gyász után az újrakezdést.
Több országban ez már egy mozgalommá nőtte ki magát: egyre többen vállalják pocakfotózásokon a hasukra festett szivárvánnyal, hogy ők bizony egy 'szivárvány babát' hordanak a szívük alatt.
Végső soron az Ő megszületése hozza el a remény beteljesülését. Ő hoz mindennél nagyobb boldogságot, napfényt egy tragédia, egy nehéz időszak után...
Nyilván egy nő sohasem fogja tudni elfelejteni, hogy volt még/ voltak még gyermekei; s ez annál inkább jellemző, minél nagyobb babát kellett elengednie.
És úgy érzem, hogy igenis nekem vigaszt, megújulást, egy elmaradt beteljesülést, egy új életet fog hozni, ha majd egyszer megszülethet a gyermekem, és végre a karjaimban tarthatom majd.

És teljesen kiakadtam. És gondoltam, írok arról, én hogyan tekintek Bertie-re és az előtte elvetélt embrióra.

Írtam korábban egy gyászposztot arról, mit jelent nekem az embrió, amivel először voltam terhes. Hogy mennyi mindenért vagyok neki hálás. Rengeteg dolgot tudtam felsorolni, bár ma már nem gondolok rá szinte soha.

Bertie nem pótlék! Ő nem a szivárvány az eső után! A férjem sem a szivárvány a sok pasi után, aki előtte "boldogított". Ők önmaguktól fogva csodálatos emberek, nem azért, mert előttük már történt fail. Bertie csodás. Bertie nem a megújulás, hanem maga az új.

Ha az előző embrió megmarad, biztosabb, de alacsonyabb lett volna a GYED-em, biztosan nem ezt a munkahelyet találtam volna meg, nehezebb lett volna a nyaralás és a télbe mentünk volna bele a születésével. Nem 9 hónapos terhesen csináltam volna végig a lakásvásárlást és nem a gyerek 1 hónapos korában tettek volna ki az albérletünkből. És? Mi lett volna akkor? Jobb? Rosszabb? Nem mindegy az? Az nem egy másik élet volt, hanem egy útelágazás, amin nem lehetett tovább haladni. Nem volt választásom, merre megyek tovább, nem választhattam annak a terhességnek a kihordását.

Amikor megszületett, eszembe se jutott az előző terhesség, vagy más, leendő terhességek. Gondolom, akinek mégis, az az a típus, aki egyik gyerekével kivételezik egész élete során, mert:

marvel.jpg