Összenyomták a mellemet...

Írtam korábban, hogy voltam Emlő uh-n a Doktor24-nél és azt is, hogy szerettem volna még mammográfiára is menni. 

Őszintén be kell látnom, hogy bár nem rettegek az egészségügytől és viszonylag rendszeresen járok szűrővizsgálatokra is, a mammográfiánál azért megremegett a kezem és majdnem nem mentem el.

Már épp lemondtam volna, mondván, hogy áááá. még csak 30 vagyok, amikor kiderült, hogy kedves barátnőnknek mellrákja van. 38 éves és mellrákja van. Kurva egy élet ez. 

Szóval elmentem, anyám elmondása alapján ez egy borzalmas vizsgálat, én még csak kellemetlennek sem mondanám. Nem fájt, pedig nem vagyok egy magas fájdalomküszöbű ember, és gyorsan túl is voltam rajta. 

Négy pózban kellett állnom. Egyszer egy-egy kezemet kellett feltenni egy gépre és a mellemet összenyomták, szerencsére nem erősen. Aztán  meg a gépet másfelé fordították és megint váltott karral történt a művelet. 

Megalázó-e? Nem. Szégyellem-e a melleimet idegenek előtt? Igen. Szóval azért jobb az úgy, hogy csak évente kell csináltatni. Amit 30 év felett, ha már szült valaki, ajánlott is! 

A mammot is a Doktor24-nél csináltattam és G.Á. volt a doki, aki beszélgetett velem az eredményeimről, ahogyan az emlő ultrahang után is. 

Amit megtudtam a melleimről: 

  • mirigyes szerkezetűek, emiatt érzékenyebbek
  • aszimmetrikus emlőállományom van
  • normális szerkezetű, szimmetrikus emlőállományom szintén van. :) 
  • körülírt képlet, csoportos micromeszesedés vagy szerkezeti torzulás nem látható
  • a bőr normális vastagságú 
  • malignitásra utaló jel nem látható = nincs rosszindulatú elváltozás

 

cdr711008.jpg