6 tanács kezdőknek 0-3 éves gyerekkel való repüléshez

Nemsokára első tengerentúli, jetlaggel járó útjára jön velünk Bertie, de addigra már túl lesz a 3 éves születésnapján.

3 éves koráig Bertie 12 repülőgépen ült. Összesen 4 külföldi országban járt, 8 alkalommal. Ebből 3 célországba repülővel, a negyedikbe vonattal ment.

Mivel 6 hónaposan repült először, így megtapasztaltuk a csecsemővel és a totyogóssal való repülést is, így néhány tapasztalatot átadok most nektek.

1. Az alvó gyerek a cél

Amikor a gyerekünk még baba, jellemzően nem nagyon van ébren és nem is nagyon tud helyet változtatni, így a 6 hónapos csecsemővel való utazás maga volt a leányálom. Ha mégis van gyermekednek kifejezett alvásideje, érdemes olyan indulási időt választani, ami megfelel ennek. Ez később is jól jöhet.

Mikor 2 éves korában, 1,5 év kihagyás után, ismét repültünk vele, nagyon féltünk, mi lesz. Nagyon. Aztán elaludt a repülőn azonnal és végig aludta a 2 órás utat. Pedig imádja a repülőgépeket, a repülést és a Minibudozást is.:)

2. Legyen nálad cumi és/vagy innivaló!

A felszálláskor és leszálláskor jó szolgálatot tesz a gyereknek a cumi, vagy ha (már) nem cumizik, akkor a tápszer vagy innivaló. Ahogyan nektek a rágógumizás.

Tapasztalunk szerint Európában belül nem cicóznak a gyerek kakaóján vagy egyéb innivalóján mennyiségi alapon. Egy ivókulaccsal vagy nagy cumisüveggel simán engednek bevinni a biztonsági ellenőrzéskor. Bár, külön el szokták kérni és meg szokták nézni az üveget, így most volt egy kis balhé meg sírdogálás a brüsszeli reptéren. De ahogy visszakerült hozzánk a kakaó, csupán dühös mutogatás lett a dologból Bertie részéről a biztonságiak felé.:) Nagyon aranyos egy szőke, 3 éves kisfiú, ahogy kígyót-békát kiabál halandzsanyelven mutogatva a kakaó elkobzása miatt.:)

3. Beszéljetek a repülésről sokat minden repülés előtt a gyereknek!

Mi megnéztük a Repcsik c. mesét Bertie-vel a hosszú kihagyás utáni repülés előtt, sokat beszéltünk neki arról, hogy felszáll majd a repcsi és akkor megyünk, utazunk és tengerpart/város. Érdemes nagy gesztusokat, sok nevetést is hozzátenni a mondókánkhoz, hogy jó élményt nyújtson számára már előre a dolog. Mi egyébként a fél éves Bertie-nek is sokat beszéltünk a közelgő utazásról, pedig ő még nem sokat értett belőle.:)

4. Legyen a kézipoggyászban egy csomó mindene a gyereknek!

Tedd be a kézipoggyászába a következőket: kedvenc takaró, alvós állat, játékok, könyvek. Ha már néz videókat, tölts le párat a telefonodra is, hátha kedve szottyan mesézni, videózni az út alatt. Aztán igyekezz nem feltenni az ülésed fölé ezt  a csomagot.:)

5. Legyél kicsit engedékenyebb, mint otthon!

Ha van időtök és a kicsitek szeretne minden, de tényleg minden játékot és csokis zacskót megfogdosni az ajándékboltban, hadd tegye. Visszapakoljátok majd együtt.

Ha egy játékot meg is venne, gondold át, tényleg egyből nemet kell-e mondani rá. Van-e értelme annak a dolognak? Használná-e később is a gyerek? Bertie-nek van egy csomó olyan kedvence, amit így hirtelen döntésből vásárolt össze különböző helyeken, szóval nekünk ez abszolút hosszútávú befektetés szokott lenni.

Az engedékenység igaz az utazás idejére is. Brüsszelben pl. megvettem Bertie-nek egy ukulelét, mert olyan nagyon akarta. Szereti azóta is, kint pedig el sem engedte egy percre sem.:)

6. Lazulj el!

Amikor a repülős kihagyás után utaztunk Máltára nyaralni, mellettünk levő sorban három 25+ fiatal ült. Fennhangon arról beszéltek az utazás elejétől kezdve, hogy fizetnének bármennyit azért, hogy gyerekmentes járaton ülhessenek, mert a gyerekek zavaróak, sírnak, és a szülők idegesítőek. Szinte fájt látni, hogy ők milyen hangosak, a járatok utazó összes gyerek meg hogy belemélyedt a könyvekbe és játékokba.:) Nekünk sem kellett volna előre és abban a helyzetben sem idegeskedni, ma már belátom. Szóval kicsit el kell engedni azt, hogy gyerekkel az utazás stresszes.

Persze így is az lehet, és lesz is valószínűleg, de ez maga az élet. Merj élni!