Új életszakaszunk kezdődik

Írtam nemrég egy cikket, amiben azon keseregtem (azóta is azt gondolom, teljes joggal), hogy nem találok hónapok óta munkát. A múlt héten interjúztam egy multinál, ahol több nyelvtudással és bölcsész/társadalomtudományos végzettséggel kerestek valakit kreatív pozícióra. Az események hirtelen kezdtek eszkalálódni: a telefonos interjú, a HR-es interjú, a szakmai interjú és a jó hír megérkezése mindössze 2 hét alatt megtörténtek. Jövő héttől már dolgozom is! Bejelentve, jó fizuért cafetériával, kedvező szerződéssel, a gyerek letagadása nélkül, a képzettségemnek megfelelő munkát tudtam találni. Most nagy az öröm, mert kapcsolatok nélkül, önerőből, nettó 3 hónap alatt találtam megfelelő állást. A próbaidő alatt kiderül, megfelelnek-e nekem és nekik én.

Helyileg is jók, Aldric a közelben dolgozik, Bertie bölcsije meg félúton van kettőnk között. Én 9-től fél 6-ig fogok dolgozni, teljes munkaidőben, hétfőtől péntekig. Aldric kért egy hónap rugalmas munkaidőt benn és utána is heti két nap fog bemenni a munkahelyére. Ezt szeretnénk legalább a gyerek 3 éves koráig így csinálni. (Bertie most 13 hónapos.)

Bertie és a bölcsi. Bertie-vel járunk egy játszóházba hónapok óta heti rendszerességgel, akik működtetnek egy bölcsit is, és azzal a csapattal is már sokszor kontaktolt Bertie. A bölcsinek van saját benti és kinti játszótere, a gyerekek természeti környezetben is sokat vannak, távol a város zajától, mégis közel a városhoz. Jövő héttől Aldric szoktatja be őt oda bölcsibe. A gondozónők szerint 2-3 alkalom kell Bertie-nek ahhoz, hogy beszokjon a többiek közé és utána már ott lehet őt hagyni egész napra. Először csak fél napot maradnak, Aldric vele lesz a szobában, aztán később Aldric kimegy az ajtóval elválasztott előtérbe és csak néha megy vissza a csoporthoz, egész napra maradnak, majd végül egész nap kinn lesz. Közben persze figyeljük Bertie igényeit, hogy kevesebbet vagy többet szeretne-e maradni egyedül vagy akár Aldrickal a csoportban. Hiszen, annak ellenére, hogy csak heti két nap felvigyázásra van szükségünk, ha Bertie szeretne, járhat bármennyit bölcsibe, de persze szeretnénk megtartani a szoros kötődést a szüleivel is.

Miért ezt a bölcsit választottuk?

  • mert Bertie ismeri és szereti ott a gyerekeket
  • mert Bertie ismeri és szereti a gondozókat
  • mert a gondozók fiatalok, kedvesek és életvidámak
  • mert megfizethető áron van (heti 2 teljes nappal számolva havi 36.000 Ft étkezéssel)
  • mert közel van Aldric munkahelyéhez
  • mert közel van az én munkahelyemhez
  • mert kinti és benti játszótér is van
  • mert kellemes zene szól benn
  • mert a természetben van a gyerek, biztonságban
  • mert több nációból is vannak ott gyerekek, érdekes kultúrákat ismerhetünk meg.

A közös életünk nem bölcsis hétköznapokon. Egyelőre úgy tervezzük, hogy reggelente elsétálunk a munkahelyemhez együtt, majd ők elmennek a játszótérre vagy parkba, hazasétálnak és itthon vagy valahol útközben megebédelnek. Délután Aldric dolgozik Bertie alvása alatt és amíg a gyerek eljátszik. Aztán elindulnak elém, ha idejük engedi, gyalog, ha nem, BKV-n. És akkor együtt szépen hazasétálunk. Ez reggel és este velem együtt 7-7 km sétát jelent, vagyis kb. 2-2 óra intenzív együttlétet hárman.

A közös életünk bölcsis napokon. Beszoktatás utánra úgy tervezzük, hogy bölcsis napokon elsétálunk együtt a bölcsibe hárman, majd Bertie-t odaadjuk a gondozónőknek a találkozási ponton, én is beérek dolgozni és Aldric is. Hazafelé Aldric felveszi Bertie-t a találkozási ponton, majd visszamegy vele a munkahelyére, én pedig oda megyek értük, amikor végeztem, és együtt hazasétálunk. Ez ugyanúgy napi 14 km séta, és összesen 4 intenzíven együtt töltött óra naponta.

Hétvégék. Mivel most kicsit felfordult az életünk, a hétvégéket ki fogjuk használni. Irány a szabad, irány a vidék, az Állatkert, Bécs, bármi.

Meglátjuk, hogy alakul majd az új életünk, ami Aldricnak és Bertie-nek rengeteg apa-baba percet tartogat, nekem egy soha nem látott életmódot a 8 órás irodai munkavégzéssel és a kreatív munkával, és persze rengeteg szervezési nehézséget is. Viszont egy elégedett mamit, a visszakapott anyagi biztonságot, nyaralásokat, új lakás lehetőségét és az új időbeosztásunk miatti koncentrált együttléteket.

tipegokert.jpg