Apu jeges verejtéke vagyok!

Beszéltem már sokat nektek Apuról. Írtam már arról, hogy vajon a gyerek az ő alkatát örökli-e majd (most úgy látni, hogy igen). Írtam arról is, hogy remélem, Bertie is olyan jó lesz, mint ő. És elregéltem nektek már a történetét a Magyarországra meneküléstől egészen a megszületésemig. Sőt, még arról is, hogy néha sírtam az utcán tolva Bertie-t, amikor láttam a migránsplakátokat, amik apámat szidták.

De arról még sosem beszéltem - és így apák napján szeretnék - hogy Apunak nemrég sokadik születésnapja volt.

Apu végigdolgozta az életét egy gyárban, gép mellett állva, 16 éves korától, majd végül tavaly nyugdíjba ment. Apám jár rendszeresen mindenféle ellenőrzésre, és naponta sportol. Nincs hozzáragadva a fenekéhez az autó, követi a napi közéleti híreket, kulturálisan is aktív.

Aztán egyszer csak az egyik eredménye rossz lett a tüdőszűrőben. Ez még 2016 végén volt. Gondoltuk, biztosan rossz a gép. Nem volt az. Ez tüdőrák - mondta a nővér. Természetesen nem hittük el neki. Új vizsgálatra hívták be apámat, mert a gép koszossága - hogy is mondjam - nem ördögtől való gondolat egy magyar kórházban. Nem a gép volt koszos. Apu volt beteg, nem a gép.

Aput először megműtötték altatásban. Gondolták, gyorsan megy ez, mert tuti jóindulatú a daganat. Nem volt az. Rosszindulatú volt. Viszont nem volt áttét. Aztán kicsit pihenhetett otthon és jöhetett is a kemó. Ő csak lájtos kemót kapott, amitől "csak" az erei püffedtek fel, meg a karja fájt, mint az állat. Meg napokig hányt, és nem tudott enni sem. Mindezt hónapokig, több kezelésen át. A naponta úszó apám teljesen összetöpörödött és elhagyta minden élni akarása és ereje. 

Aztán  a kezelések végén Aput újra megvizsgálták, és kiderült, hogy eltűnt a daganat. Fél évente kontroll, mert visszajöhet még a kis szemét. Na, és ezen a vizsgálaton kiderült, hogy vastagbélrák gyanúja áll fenn. Apunak újabb vizsgálat következett - ezúttal is altatásban. Kiderült, hogy csak egy jóindulatú polip, amit kiműtöttek belőle.

Szóval, azt hiszem Apunak már a 3. születésnapját ünnepeljük 65 év alatt.

"Apu ökölbe szorult keze vagyok.
Apu jeges verejtéke vagyok.
Apu fortyogó epéje vagyok.
Én vagyok Apu abszolút egykedvűsége"