Egy hete fáj a mellem

Egy hete fáj a mellem. Pontosabban a bal mellemen a mellbimbómban égő érzés van, a jobb oldaliban pedig fájdalmat érzek, ha hason fekszem.

A Nuvaring miatt nincsenek PMS tüneteim, így az biztosan nem lehet, hogy előrejelzi a menstruációt a fájdalom. És az sem lehetséges, hogy terhes lennék.

Mit tettem? 

Nos, fogtam magam és - most először egészségügyi témában - vettem egy kupont. A Doktor24 komplex mammográfiáját választottam, ami tartalmaz emlő ultrahangot is. Első körben utóbbit csináltattam meg. A két vizsgálat ára így összesen 12.990 Ft volt. 

Először is, a rendelő szuper és a kerületben van, szóval még közel is. Tiszta, szép. Várni persze kell, ahogy várni kell a Maternityn mindig meg a Mammutban is. Sok a beteg, hiszen mindenki időpontot akar gyorsan, mert nem akar 2-3 hónapot várni az államiban. 

A recepciósok kedvesek, az orvos szuperinformatív, de lehet tőle kérdezni is. Gyengéd, kedves, figyelmes. 

Hogy nézett ki a vizsgálat? 

A doki, G. Á. kérte, üljek le vele szemben és meséljek, van-e panaszom, szültem-e, szoptattam-e, mikor szültem, volt-e a családomban bármilyen baj. Nos, miután megtudta, hogy fájnak a melleim, szültem, nem szoptattam, 2016-ban szültem és a családomban csak ciszta fordult elő, kezdődött is a vizsgálat.

A vizsgálóban volt egy masszázságyszerű ágy, erre kellett háton felfeküdni. Lekapcsolta a villanyt. Furcsa érzés volt, mert korábban ez egy szuper kis dobogó szívet jelentett a képernyőn. Hát most nem. :D

A karjaimat a fejem mellé kellett fektetni. Aztán elfordulni jobbra és később balra is. A doktornő alaposan bekente és végigultrahangozta mindkét mellemet mindegyik pozícióban. Hideg volt. De nem fájt. 

Az eredményeim. 

A ciklusom közepén követni fogja ezt a vizsgálatot egy mammográfia is majd.

Viszont elöljáróban elmondható, hogy:

  • az emlőkben és az axillákban kóros képlet nem tapintható
  • váladékozás nincs 
  • az emlők normális szerkezetűek
  • kóros körülírt képlet, kóros hangárnyékolás nem mutatható ki
  • az axillákban kóros szerkezetű nyirokcsomó nem látható
  • kóros eltérés az emlőkben az UH vizsgálattal nem látható 

Ez mind jó hír. Csak éppen nem derült ki, mitől fájnak a melleim. Persze, ez még mindig jobb, mintha kiderült volna, hogy egy daganattól. 

Persze legszívesebben azt ordítoztam volna, hogy ÍRJON MÁR FEL VALAMIT, HÁT FÁJ!!!, de ez csak a tipikus páciens hozzáállás.:D 

Folyt.köv. a mammográfiával. 

boobs.jpg