Néhány komment a Gyermekmentes Övezetről az Y-generációs cikkemhez

Nemrég felfedeztem, hogy kitették a cikkemet a Gyermekmentes Övezet nevű Facebook oldalra. Most reagálok az ottani néhány kommentre. Erről a cikkemről van szó. 

1. Az oldal ezzel a poszttal rakta ki: 

"Mi nem félünk , hogy nem akarjuk. Tudjuk."

Én: Nos, ez nem kapcsolódik egyáltalán ahhoz, amiről én írtam. A környezetemben élők - egyébként általában jogos - félelmeiről meséltem a cikkemben. Közülük egyikük sem tudatosan gyermektelen vagy gyerekgyűlölő. Szerintem egyáltalán nem tartozik az oldal tematikájához a cikkem. 

2. Az egyik kommentelő tőlem idézi ezt: "Tény, hogy volt egy aranyérműtétem, van egy vágás a hasamon, és hogy maradtak rajta striák, no meg a linea negra is hosszú hónapig látszódott."

Majd ezt reagálja rá: "Grat, gyönyörűen nézhetsz most ki akinek ezek hiányoznak, hajrá... és megjegyzem, hogy a striák el sem múlnak.. ezért kár volt magánklinikán szülnie, kb semmivel sem néz ki jobban mint egy átlag állami kórházhoz forduló terhes.. csak sznoboskodni akart ennek megemlítésével."

Én: Szerintem korrekten nézek ki a szülés ellenére. És egyébként sem csúfolunk senkit a kinézete miatt úgy 8 éves korunk után. A striák nem múlnak el? Nem mondod. Nekem pl. van a növéstől a mellemen és a vádlimon is, szóval ez nem szüléssel kapcsolatos változás az ember testén. Az aranyérnek és a linea negrának meg nyoma sincs már, se a vágásnak. A magánklinikán nem azért szülünk, mert akkor jobban nézünk ki a terhesség után, mint mások (WTF), hanem mert ott benn lehet a párunk velünk, és tiszta, jó körülmények között tölti gyermekünk már az első pár napját is, kedves emberekkel körülvéve. Ja, meg főként azért, hogy elkerüljük a hálapénzt. Ez egyébként szintén az Y-generáció sajátja.:) Érdekes dolog, hogy ha az ember azt mondja, a Jánosban szültem, az nem vált ki reakciót, ha azt, hogy a Maternityn, akkor rögtön sznob vagy.

3. Egy másikuk ezt írja: " Összehasonlítani egy gyereket egy macskával,vagy kutyával,hogy azokkal is törődni kell..Nálam itt volt vége a cikknek.."

Én: Ez kár volt, mert a következő szó az éppen a párkapcsolat volt az említett mondatomban. Tényleg iszonyatos agyi és testi munka egy cicával vagy kutyával megfelelően törődni, hát még egy párkapcsolattal! A gyerekkel nehezebb, de ha az ember már túl van az előzőeken, könnyebbnek érzi. 

4. És végre egy komment attól, akit érint is ez a téma: "70 % agyhalott birkáktól rettegek ,hogy ők döntik el az itteni életem.... elég indok?!

Én: Igen. Bár szerencsére nem 70%-uk döntötte el a választást, csak hát ez egy ilyen tricky választási rendszer. És a magyarok külföldön szívesebben szülnek az adatok szerint, szóval hajrá! 

5. És az utolsó komment: "Ez a cikk tuljadonképp arról szól, hogy igen, jogosak a félelmeid és igen rohadt szar lesz minden ha gyereket szülsz... most biztos sok embernek hozta meg hozzá a kedvét ...LOL"

Én: Igen, captain obvious, ez a cikk valóban arról szól, hogy a félelmek nem alaptalanok. Viszont arról is szól, hogy mindentől rettegve egyszerűen nem lehet élni. Nem lesz rohadt nehéz. Vagyis, nem lesz nehezebb, mint dolgozni egyetem után, vagy külföldre költözni belföldön élés után, vagy ha kiskutyát veszel és tönkremegy az összes bútorod. Nem akartam meghozni senki kedvét a gyerekvállaláshoz, mert az a Viktor dolga lenne, nem az enyém. Én persze szomorú vagyok amiatt, hogy kihal az ország és mind elmegyünk innen, de ennyi az egész, ez ellen sajnos nem tudok tenni. Vagyis csak a saját életemben tudok.