A 9 hónapos egy napja

Bertie nemrég lett 9 hónapos, le akartam írni a napirendemet egy ekkora babával. Azért írok egyesszámban, mert azokról a napokról beszélek a héten, amikor Aldric dolgozni megy.

  • 6:00 Bertie felkel, beszélget az ágyában, Aldric kimegy hozzá. Bepelenkázza, átöltözteti (mert még nem találtuk meg a 11 órás alvást kibíró pelenkát, és így kifolyik a pisi). Én addig beágyazok, felkelek. Aldric feltesz egy kv-t, Bertie-t megeteti egy üveg gyümölcs+keksszel. Én közben elkészülődöm, felöltözöm. Váltom Aldricot, felöltöztetem Bertie-t, amíg Aldric magára kapja a napi ruháit.
  • 7:00 Elindulunk. Beindítunk egy mosást.
  • 8:00 Egy pékségbeli reggeli beiktatása után odaértünk a helyre, ameddig Aldricot reggel el szoktuk kísérni. Ez 3 km séta. Ő felszáll a buszra, mi hazasétálunk, újabb 3 km.
  • 9:00 Hazaérünk Bertievel. Kiteregetek. Pelenkázás, megeszik 240 ml tápszert.
  • 9:20-10:45 Szabad foglalkozás. Bertie cirkál a lakásban, játszik, labdázik, nézegeti a macskát. Néha alszik. Én külföldi állásokat böngészek Aldric számára és magyarokat saját részre, közben a gyerekhez rohangálok és játszom vele, énekelek. Zenét hallgatunk.
  • 10:45 Öltöztetem a gyereket és elkészülődöm én is. 
  • 11:00 Elindulunk ebédelni Aldrickal. Néha 2 km sétányira találkozunk, néha 3-ra. De az indulás kb. azonos időben van. Ebéd után elkísérjük őt egy darabon, ha csak az 2 km-re levő helyen találkoztunk. Ahol ebédelünk, ott megeszik Bertie egy adag főzeléket (néha hússal) és bepelenkázzuk.
  • 13:30 Hazaérkezés ismét. Bertie eszik egy üveg gyümölcsöt és kicsit később 120 ml tápszert.
  • 13:50- 17:00 Szabad foglalkozás ismét. Ő néha elalszik, néha csak játszunk. Én ilyenkor szoktam Aldric projektjeiben segíteni neki, amihez szerencsére ész nem kell, és meg lehet gyakran szakítani is, hogy Bertie-vel lehessek sokat.
  • 17:00 Aldric hazaér, játszik Bertie-vel, fürdetjük is a gyereket.
  • 18:30 Bertie eszik 240 ml tápszert és alszik jellemzően reggelig. Mi bevonulunk a szobánkba sorozatozni.
  • Ha 21:00 körül még felébred, akkor még kap 90 ml-t és visszaalszik.

Van ennek egy másik változata, ahol meg így néz ki az utolsó pár óra.

  • 13:50-16:00 Szabad foglalkozás. Jellemzően játszunk.
  • 16:00 Indulás, Aldrickal találkozás 2 km-re. Gyalog elmegyünk a helyre, ahol tanít, ami a lakásunktól 4 km-nyi sétával elérhető.
  • 18:00 Aldric tanít, mi az irodájában játszunk, Bertie járkál a földön, énekelek neki, eszik 240 ml-t, aztán elalszik.
  • 19:30 Hazasétálunk.
  • 20:30 Hazaérünk, Bertie fürdik, pelenkázzuk és kap 90 ml tápszert. Aztán alszik.

 to_do.jpg