Hogyan tüntessünk kisbabával?

Mióta a gyerekünk megszületett, felfordult körülöttünk a világ, közelebbről pedig az egész ország is. Születése óta nemcsak magyar, de nemzetközi ügyekben is tüntetni kell.

Bertie már magzatként is szokta a tüntetések atmoszféráját. Magzat volt, amikor a kockásinges tanári tüntetések zajlottak az országban, és amikor anyám, vagyis Bertie nagyanyja - miután a kormány a sokadik munkahelyét döngölte a földbe - ismét tanár lett. Adta magát a helyzet, hogy az esernyős tüntetésekre immáron csecsemőként is eljárt. 1 hetes volt, amikor először kibattyogtunk az egyikre. Mentségünkre szóljon, hogy a Kossuthon laktunk akkoriban.:) Én alig tudtam járni, az eső esett, Bertie a meleg esővédő alatt boldogan aludt, mi meg "boldogan" tüntettünk egy fontos ügyért, a szüleimmel és a barátainkkal, kollégáinkkal. Vagy 10 percig, de csak miattam, mert ugye - ahogyan már említettem - alig tudtam még járni.

Azóta voltunk tüntetni a városligeti fák kivágása ellen (mert a gyerek ugye csak akkor él, ha van oxigén), a tudományért négyszer (mert a gyerek csak akkor él igazán, ha létezik tudomány), az oroszok ellen (mert a gyerek akkor él igazán, ha nem diktatúrában él), és számos tanárok, egészségügyi dolgozók és civil szervezetek melletti tüntetésen vettünk részt (mert a gyerek akkor él igazán, ha olyan társadalomban él, ahol léteznek még segítő emberek), és voltunk egy kormánypárti békemeneten is (mert humor nélkül meghal az ember). Voltunk a nők melletti tüntetésen (a világszerte rendezett WomensMarchon), és részt veszünk a legtöbb instagramos stb. kinyilatkoztatásban is, amivel a női jogok, az EU, a tudomány, az emberi jogok pártján állunk ki.

Amikor először a szemébe nézel.

Én jártam tüntetni a nagyobb eseményekre Bertie előtt is, ám igazán csak Aldrickal kezdtem el a kicsikre is járni. Soha nem jártam viszont ezekre annyira teli szívvel, mint amióta Bertie szemébe néztem először. Bűntudatom volt. Szorongtam. Úgy éreztem, tenni kell valamit. Ez így nem mehet tovább. Bertie élete nem lehet ilyen. Szerencsére sok barátunknak mostanában lett gyereke, így ők ugyanígy éreznek, velük (is) mindig találkozunk ezeken az eseményeken.

Biztosan sokak megijednek attól, milyen lehet kisbabával tüntetni menni, ezért összeírtam egy listát, mi hogyan készülünk fel ezekre a kinti eseményekre.

Mit vigyünk tehát?

- babakocsi

- esővédő

- napernyő

- víz

- tápszer (nem kikeverve) vagy bébiétel+kanál+előke (időponttól függően)

- kevés rágcsa Bertie-nek (keksz, gyümölcs)

- réteges öltözet, sapka, sál, kabát, két zokni, cipő

- csörgős játék, hogy be tudjon kapcsolódni a tüntetésbe

- cumi

- készpénz a tüntetés szervezőinek

- előtte kell pelenkázni gyorsan otthon

- előre meggondoljuk, hol van a közelben vécé (nekünk) + hol tudunk inni/enni valamit utána vagy előtte

Ahogy Bertie viselkedik ezeken az eseményeken, az egyszerűen elbűvölő. Számára ez maga a paradicsom. Ül a babakocsijában, eszeget, iszogat, flörtöl az emberekkel, mosolyog rájuk, nevet. A zenére rázza a valagát, feláll a babakocsiban, hangosan nevet és tapsol. Ha a vacsoraidejére esik a tüntetés, megissza a tápszerét és elalszik. Legjobban a vonulásokat szereti (amiből mostanában kijutott), mert ott váltakozva imádják őt az emberek.:) Sokszor találkozunk össze ismerősökkel, és nekik is nagyon örülni szokott.

Itt pedig a babakocsink jelvényei (jaja, "kicsit" kiszívta a szövetet a nap:D):

Aki nem áll ki saját magáért, azon a többség egyszerűen átlép. /Orbán Viktor/