Bertie és a mozgás

A gyerekünk baromi lusta. Messziről indítok, de én ma ezeket csináltam: felkeltünk kb. 7-kor, 8-tól 10-ig dolgozgattam és netezgettem, míg a gyerek aludt. Aztán elsétáltunk ebédelni Aldrickal, hazafelé macskaeledeleket vettünk és bementünk a gyümishez. A gyümisnél a gyerek bőrszínéről diskuráltam, majd hazajöttünk. Tegnap egész nap a The 100-ot néztük Aldrickal, Bertie meg - szerintem a hülye meleg miatt - egész nap aludt, estére élénkültünk fel mind és mentünk ki sétálni és vacsorázni. Szóval, a gyerekünk lusta, mint mi.:D

clarke.jpg

Az van Bertie mozgásfejlődésével, hogy a dokink szerint "ott tart, ahol egy újszülött", és ezzel párhuzamosan "de ezzel semmi baj". Szóval, hasra tesszük. Amennyit engedi. Hasra tesszük a földön, a kanapén, a kiságyban. Naponta többször, míg nem kezd el üvölteni. Ez van, hogy 5 perc, van hogy 1. A kezét a mellkasa alá tesszük, ő pedig azt hiszi, az a játék, hogy vegye azt ki onnan. Nagyokat nevet, miután ez sikerült. Megértem őt, egyszer pilatesen az edző azt mondta, írjunk le a két lábunkkal együtt egy 6-ost, én a ballal a 6-os szárát, a másikkal a hasát kezdtem el leírni és szóltam, hogy nekem ez nem megy. Szóval a gyerekünk lusta és értetlen, mint én.:D

Viszont felfedezte a kezét, amit percekig tud elképedve nézegetni. Néha már a dolgok mélységét is érzi és el tud kapni a kezével bizonyos tárgyakat. Ma először volt olyan, hogy mellkasból a vízszintes babakocsiból megpróbált felülni. Nyilván nem sikerült (nekem se menne:D), és ettől mérges lett. Aztán ma még az is volt, hogy a hátáról oldalára fordult, mellkasból megnyomta magát, lendített és ment. Aztán hasra. Aztán ordított. Szóval erről egyelőre ennyit.

Bertie agya is fejlődik. Először is beszélget és magyaráz nagyon sokat. Hangos nevetésekkel és halk, de széles mosolyokkal kísérve mondanivalóját. Meg tud ijedni már, ha alvása közben a babakocsi mellett elmegy egy kispöcsű motoros. Gondolom, ez lehet az oka, amiért állat módjára közlekedik valaki. És fel tud riadni is álmából, sír egyet, aztán odamegyünk, ő fel se kel, nevet, mosolyog és alszik tovább.

Humi viszonya láthatóan megváltozott Bertie-vel. Legalábbis átalakulóban van. Bertie szobájában alszik Humi, a kiságy melletti szőnyegen. Sokszor van a kiságy melletti ablakban és kémlel kifelé. Ha Bertie az ágyunkban van, néha már ott is marad a cica. Szerintem kicsit már úgy érzi, ők egy team, a két legfiatalabb.

Én boldog vagyok. Hosszú ideje először vagyok maradéktalanul boldog. Helyrejöttem testileg, lelkileg, pénzügyileg, anyaságilag is. A gyereket nem félek ellátni egyedül, szeretem őt gondozni és elkezdtem élvezni az itthonlétet. Most jön a következő lépés, meg kell találni magam ebben, és igazi újlipótvárosi anyukává avandzsálni.:)