És akkor jött a Krupp - percről percre

Tegnap csodás napunk volt, Hűvösvölgyben voltunk ebédelni, Bertie-nek megint oxigénmérgezése lett a hegyekben, boldog volt, nevetgélt, ugrált végig hazaúton. Délután kicsit játszottunk otthon, elvoltunk, olvasgattunk, megfürdettük, aztán jelezte, hogy aludni szeretne. Este 7:00. 

Megnéztünk 3 sorozatrészt, majd lefeküdtünk aludni.

Éjjel 02:25-kor Humi, a cicánk bejött a szobánkba és felkeltett minket, egy másodperc múlva Bertie már ugatva köhögött és üvöltött. Aldric azonnal kirohant. Aztán én is. Bertie kipisilt a pelenkából, Aldric átöltöztette, én addig hívtam a kerületi ügyeletet, mert tudtuk, ez valószínűleg krupp.

02:32: Kisípolt. Nice. Hívtam a másik számukat, csak csörgött és csörgött. Meguntam.

02:35 Hívtam hát a mentőket. Ott azt mondta az operátor, hogy ez krupp, és mivel az első roham, kijönnek. Elkérték a címünket, mi addig kimentünk a belső udvarra az akkor már kabátban álló gyerekkel és egymást váltva öltöztünk és mostunk fogat Aldrickal, gondolván, hogy ebből kórház lesz és benn alvás. Előkészítettünk több napi ruhát, pelenkát, kedvenc takarót, kedvenc plüsst, telefontöltőt, kiskönyvet, iratokat. 

A mentők nagyon gyorsan kiértek, két kedves, fiatal ember volt. Bejöttek, ránéztek Bertie-re, aki ekkor már a Minionokat nézte a Youtube-on és boldogan nevetgélt. Pont gondolkodtak, hogy szükséges-e bevinni, amikor is felugatott a gyerek. Hát vitték. Csak egyikünk mehetett, én mentem, mert hallottuk, hogy többnyire csak nők alhatnak a kórházban a gyerekükkel, mert más anyukák szerint a férfiak undorító szőrös erőszaktevők. 

03:12 A Madarászba ért velünk a mentő, a kocsiban Bertie-t levetkőztették pulcsira és nacira, kapott egy kúpot (szteroidos), ezen mondjuk nagyon megsértődött, viszont az ott kapott plüssoroszlán megvigasztalta. Kisebb szóváltásba keveredtem a mentőssel, aki neki akarta adni a plüsst, de így is túl sok random helyen kap ajándékot, és mi nem akarjuk, hogy elkanászodjon. Volt vele saját plüss.

Közben megnézték a gyerek légzését egy ujjára tett vacakkal (kiderült, hogy rajtam is ez volt a császáron), 100%-os volt. Egyszóval teljesen oké. Nem ihatott, nehogy kihányja. A mentőorvos azt mondta, legszívesebben hazaküldene minket, mert nem pánikoltunk (és a krupp akkor veszélyes, ha a szülő pánikol és emiatt a gyerek is, de mi olvasottak voltunk már a témában). Viszont mivel első roham volt, mindenképp be akar vinni minket, valószínűleg benn is altatnak. A Madarászból átküldtek ágyprobléma miatt a Heim Pálba (ezt bővebben nem fejtették ki előttem). Aldric akkor már ott volt BKV-val a Madarászban, gondolván, hogy úgyis közel van, visszamegy a másik irányba így hát... 

03:30 A Heim Pálban vagyunk, megvizsgálják. Levetkőztetik felülről, meghallgatják a légzését, a szívverését. A torkát megnézik, figyelik a viselkedését. Megnyomkodják a hasát. Bertie flörtöl, barátkozik, mosolyog, nagyon érdeklődő. Imádják. Azt mondják, egy bűbájos gyerek. Tanácsot adnak a korábbi urológiai problémánkban és a fülzsírral kapcsolatban is. Előbbivel kapcsolatban a kontrollt, utóbbival kapcsolatban a sprayt javasolják. Nem alszunk benn, egy kúp recepttel hazamehetünk.

04:06 Hívom a taxit, megyünk a gyógyszertárba kiváltani a receptet. Onnan pár métert hazasétálunk, Bertie az apja nyakában vigadozik, mi ketten meg a földön járva repülünk. A kúpot 6-7 óránként adhatjuk neki, ha baja van. Ha nincs, akkor ne. De legyen mindig otthon kúp. Kedden nem mehet a napközibe, de szerdán már igen. És igen, mi is el fogjuk kapni. És nem, mi nem fogunk ugatni tőle. Ha fáj a torka, be lehet adni neki fájdalomcsillapítót, veszünk ivós Nurofent, mert a doki szerint Bertie már elég nagy ahhoz, hogy ne kúpozzuk. Le kell venni otthon a fűtést, hogy ne legyen meleg, ez 4 méteres belmagassággal nem ígérkezett nehéz mutatványnak. 

05:00 Visszaalszunk, Bertie a saját ágyában egy kis benti motorozás után és tejivás után. Mi összebújva, Humi berregésével egybekötve. 

05:30 Csörög az óra, kelünk, Bertie már ébren van. Elkészülünk, elmegyünk reggelizni, ők hazamennek, én eljövök dolgozni. 

08:15 Ülök a munkahelyemen, nem tudok gondolkodni. Iszonyatosan le vagyok terhelve mentálisan ma, fáradt vagyok, aggódom és nagyon meg is vagyok nyugodva.

Ez történt, amikor jött a krupp. 

babyfoot-472256_960_720.jpg