Az én száraz novemberem

18 éves korom előtt soha nem ittam házon kívül. Házon belül sem nagyon, mivel a szüleim gyakorlatilag soha nem isznak. Apám nyári délutánonként néha megiszik egy sört, ünnepi alkalmakkor meg a saját likőrjét ajánlgatja, ami egyébként finom, csak senki nem issza. Anyám meg - az évente kétszeri étterem látogatás alkalmával - elszopogat 3 óra alatt egy Bailey'st. Néha még azt sem, mert keveri a Ballantine'sszal, így néha azt rendel, viszont más issza meg helyette, mert ugye utálja a whiskeyt.:)

Na, szóval így történt, hogy a 18. születésnapomon ittam először nyilvános helyen. Sz-val voltunk a helyi új kávézóban (ma már nincs meg az a hely sem, ami egyébként egy korábbi mozi helyén nyitott meg), Martinit ittam. Aztán még kettőt, aztán hazamentem. Egyetemi gólyatáborban nem ittam semmit (szerencsére belső kényszer se volt, és a csoptársaktól érkező különösebb nyomás sem). Aztán - amikor a Morrison's 3 még volt - hetente egyszer megittam akár 4 Swimmingpool koktélt is egy este (úgy kb. össz-vissz 6 óra) alatt. Aztán ez az időszak gyorsan lecsengett és én áttértem arra, hogy tél időszakban egy-egy Bazilikás forralt bor és kész. Amikor Aldrickal megismerkedtünk, ő még nem tudta elképzelni alkohol nélkül az életét. Az ő korosztálya borozgat, iszogat, ha összejönnek. Az Y-generáció eleje igen, a vége szerencsére már nem. Egy ideig rámozdultunk az otthoni pezsgőzésekre, de gyorsan meguntuk.

Terhesség előtt sem ittam már jó ideje, terhesség alatt meg abszolút nem kívántam alkoholt. Ittam kétszer egy dl bort mégis. Az elsőt, amikor kiderült, hogy amniocentézis kell, mert 1:220-hoz az esélye, hogy Downos a magzatunk, és volt egy olyan durva eltérése, ami szinte kizárttá tette, hogy nem kell halva szülnöm a 24. héten. Aztán a második deci bort meg akkor ittam meg, amikor kiderült, hogy a kromoszómatérképe teljesen rendben van a magzatnak. Most, hogy megnéztem ezeket a bejegyzéseket ismét elkapott az a düh, hányinger, világgyűlölet és mindazok az érzések, amiket akkoriban, egy vetéléssel a hátunk mögött át kellett élnünk. Na, hagyjuk is ezt a témát. #sohatöbbé #oncetheirshame

Terhesség óta nem ittam egyáltalán (nem szoptattam, a gyerek nem éjszakáztat, el is járok helyekre, szóval megtehettem volna). Járunk már karácsonyi vásárokba, de még sosem kívántam meg se a forralt bort, se más forró alkoholos italt.

Ez volt hát az én száraz novemberem. Amiből remélem, még sok lesz. Ma Magyarországon minden 10. ember alkoholista a szó klinikai értelmében (vagyis nem csak úgy, hogy minden nap iszik egy kicsit). A barátaim között több is akad, aki a munkából hazaérve minden nap megiszik egy pohárkával. Minden. Egyes. Nap.

family_1.jpg