Nemcsak, hogy babánk van, de végre nem vagyok terhes!!!

Azért jó nem terhesnek lenni, mert:

  • lejött a puffadás a nyakamról, hasamról, lábaimról 
  • nem random időpontokban rúgja valaki halálra a hólyagomat járás közben, a császáros seb fájdalmát elviselni nekem ezerszer könnyebb
  • ha mandarint, kólát, kávét, vagy bármit eszem/iszom, senki sem kommentálja azt sem rúgásokkal, sem ütésekkel, sem sehogy
  • nem vagyok folyton éhes, sőt, mondhatom, hogy normálisan eszem
  • nem járok egyfolytában pisilni
  • pár nap és egyedül is fel tudom venni a cipőmet
  • nem lesz ezentúl havi 30 plusz kiadás a kórházban, persze lesz majd másutt
  • sokkal kisebb pocakot kell cipelnie a térdemnek, amiért máris hálás
  • a műtétet követő 5. napon már voltam vásárolgatni a DM-ben és isteni volt kimozdulni
  • egyedül vagyok a testemben, ami földöntúli érzés: földöntúli volt Bertie mozzanatait is érezni, és sokszor a teljes csillagtérkép megjelent a szemeim előtt, de az máshogyan földöntúli.:)
  • érdekelnek a hírek és a politika: a terhesség utolsó idejében semmi sem érdekelt, csak a családtervezés és a terhesség kínjai. Ostoba lettem egy időre, el kell ismerni, de tényleg. Képtelen voltam elolvasni egy hírportált, és értelmezni az ott látottakat. Most viszont, mintha elvágták volna az egészet, ismét olvasott, tájékozott és érdeklődő vagyok. Good bye, pregnancy brain, jó volt veled!:)

Azért jó, hogy gyerekünk lett, mert:

Úristen, itt biztosan kevesebb bullet point lesz és emiatt úgy fog kinézni, mintha a terhességem elmúltának jobban örülnék, mint annak, hogy itt a Bertie. Ez nincs így. Kurvára örülök, hogy itt van. Csak, ez megfoghatatlanabb, elmondhatatlan érzés, nem úgy, mint az, hogy milyen szar terhesnek lenni.

A GYEREKÜNK CSODÁLATOS!

A munkahelyemen két főnököm van, férfiak. Mindketten írtak gratulációt a gólyahírre, és meglepő módon az ő üzeneteik voltak a legmeghatóbbak. Egyikük azt írta, a legcsodásabb ajándék, amit valaha kapott, az a lánya volt. Másikuk pedig azt, hogy legyen benne sok örömünk és biztos, hogy lesz is.

Imádom, imádom, imádom Bertie-t. A szája, annyira csókos, pici, cukiii szája van. A fülei, úristen, a fülei, hát begyűrődnek alá, ha alszik!!! És az arcbőre, jaj, annyira puha, cuki, hibátlan! A testtartása annyira cuki! És, ahogy öregember feje van, amikor ráncolja a homlokát, istenem, még a fejét is ráncolja! És, képzeljétek, hátul nagy a haja, hosszú! Úristen és a lábai, hát azok csodálatosan picik és aranyosak! És a tyúkmellkasa, amit mindkettőnktől örökölt, annyira vicces! Meg a -most még- kék szemei, jajj!! És, a bőre látványa, ami most már biztosan nem lesz fehér (mint az enyém és Aldricé), hanem kreol lesz, mint a nagyszülők 3/4-é! A nyaka, meg tudnám zabálni!!!:)

Szültem, és ebbe más (...) belehalt már. Vagyis, tökjó, hogy nem vagyok terhes, de azért emlékül álljon itt néhány tünet és fájdalom és dolog, amiről senki sem beszél neked, a szülésed előtt:

  • a vizesedés durva mértéket is ölthet egyik napról a másikra
  • a vizesedés nem gond, nem kell rá vízhajtó, csak polcolni kell a lábakat
  • a vizesedés egyik napról a másikra elmúlhat, de akkor aztán sugárban pisilsz ki vagy 10 dl vizet (és nem túlzok). A szerencsésebbek a vécéig jutnak, a szerencsétlenebbek meg (mint Aldric) takarítanak azok után, akik csak a fürdőszoba kövéig.
  • nagyon érdemes haskötő pántra beruházni, lehetőleg tépőzárasra, ami nincs méretezve, alátámasztja a hasat az első két hétben
  • a seb fáj, de nem tompán, hanem éles, égető fájdalommal
  • a varratszedés után az ember megkönnyebbülést érez, és maga a dolog nem fáj
  • a varratszedés után nem múlik el minden fájdalom nyomtalanul, de egyre kevesebb fájdalomcsillapítóval kibírhatók a napok
  • a varratszedés után maradhat az ember sebén pukli, keményedés, ez teljesen normális
  • a varratszedés után a géz picit véres lehet, hiszen kijött belőlünk egy-egy lyukon a cérna
  • a bőröm szép lett, elmúlt minden pattanásom és bőrhibám (lehet, hogy a Bromocriptintől, nem tudom)
  • a has nem húzódik azonnal vissza (nekem még mindig van egy akkora, mint 22 hetesen volt kb), de a haskötőt nagyon érdemes használni az első 2 hétben, mert 1. alátámasztja a hasizmot, könnyítve ezzel a mozgást, 2. segít a has méretének csökkenésében
  • a haj nem kezd el azonnal hullani csomókban, sőt, a fodrászom azt tapasztalta, hogy nem is feltétlenül fog
  • az aranyér nem megy vissza azonnal, mintha elvágták volna
  • ugyanúgy kívánhatod a szexet, nem úgy van, hogy ezentúl minden figyelem a babára irányul lelkileg és testileg is. Pedig a miénk nem egy álomalvó bébi.
  • nem kell a gyerek mellett suttogni, vagy csendben lenni. Mi fülhallgatóval nézünk filmet és sorozatot, de nem suttogunk. Ha akar, alszik, ha nem, akkor akkor se fog, ha suttogsz.
  • a női orgazmus (mindkétféle) szabad és hasznos is! segíti a méhösszehúzódásokat (mint az oxitocin) és a kismamák és kispapák életkedvét is visszahozza
  • a rendes behatolásos szex a vérzés elmúltával elkezdhető, de tényleg ki kell várni a vérzés elmúltát (nem pedig az absztrakt, hasra ütéses 6 hetet)
  • a gyerekágyas vérzés kevesebb császármetszés után, mint természetes szülés után, elég lehet pár nap után egy vastagabb fajta egészségügyi/tisztasági betét (nekem nagyon bevált a Carefree)
  • a műtét után egyedül nem tud az ember hajat mosni. Mi azt csináltuk, hogy Aldric szemeteszsákkal tekerte be a sebet és a hasfogót, erre rávettem egy egész alakos törölközőt. Beálltam a kádba, a zuhannyal lemostam a fejemet, rákentem a sampont, megmostam. Lemostam a vízsugárral, aztán törölköző, és szárítás.

csaszarheg.jpg